Nu ska jag förklara varför jag ska blogga!

Vid två helt olika tillfällen har två helt olika personer sagt precis samma sak.
 
THOPVTHOT: -" Ehhh, vet du vem du är lik?"
Jag: -"Nej"
THOPVTHOT: -"cutiepie"
 
Vetgirig som jag är var jag naturligtvis nyfiken på vad "cutiepie" var. Det tog mig en googling innan jag insåg att det inte var en söt paj utan ett såkallat "nick" på youtube som stavades "Pewdiepie" vad nu hela friden det betyder (och så vetgirig att jag ens tänker bemöda mig att ta reda på det är jag inte). Det visade sig också snabbt att denna Pewdiepie inte är en nationellt känd budbilschaufför med larvigt smeknamn utan en såkallad internetmiljonär som chock-drar-in 8.5 miljoner dollar om året (enligt aftonbladet). Min tanke är då givetvis att om någon som är så lik mig kan chock-dra-in 8.5 miljoner dollar om året (enligt aftonbladet) så bör jag ju naturligtvis följa i hanses fotspår (lite som när Börje Salming öppnade vägen för svenskar till NHL säsongen 73-74).
 
Han (Pewdiepie) tycks dock lägga ner en väldans massa tid på att spela hektiska dataspel inför en stor åskådarskara som entuiastiskt följer hans hypade reaktioner. Med tanke på att mitt favoritspel är Transport tycoon deluxe och det mest spännande som händer efter två timmars spelande är att jag byter ut en buss som börjar bli gammal har jag svårt att se att det skulle generera några 8.5 miljoner dollar hur spektakulär min reaktion än må vara. Jag har därför beslutat mig för att skriva på en blogg där jag delar med mig av mina ideér, tankar och funderingar. Det är nog möjligt, ja till och med troligt eller rent ut sagt självklart att jag inte kommer chock-dra-in några 8.5 miljoner dollar första året men kan jag få in ynka 1% så blir det ändå fullt godkända 85 000 dollar eller 711 849 kronor och 50 öre om ni vill ha det översatt i svenska kronor.
 
Här har ni mina mål för bloggen första året:
1) Tjäna 85 000 dollar. 
2) Bli igenkänd på stan av minst en helt okänd person.
3) Utveckla mitt skrivande.
 
Två helt olika personer
 
 
0 kommentarer publicerat i Tankar
Taggar: 85 000 dollar, Pewdiepie, Två helt olika personer